در سالهای اخیر ماشین ظرفشویی به یکی از عناصر ثابت آشپزخانه خانواده ها تبدیل شده و ظرف شستن را مخصوصا برای خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد راحت تر کرده است. ماشین های ظرفشویی علاوه بر تنوع بسیار در مدل ها، تفاوت های بسیاری در کارکرد و قابلیت های مازاد دارند که میتوانند انتخاب در زمان خرید ماشین ظرفشویی کار را دشوار کنند. خرید ماشین ظرفشویی از بانه مانند سایر لوازم خانگی می تواند کمک بسیاری در صرفه جویی در هزینه کند زیرا محصولات خانگی در این شهر قیمت مناسب تری دارند. برای انتخاب و استفاده درست از این تکنولوژی جدید بهتر است ابتدا راهنمای خرید ماشین ظرفشویی را مطالعه کرده و اقدام به خرید مناسب ترین گزینه برای خود کنید.


مهمترین نکات خرید ماشین ظرفشویی عبارتند از:


ظرفیت ماشین ظرفشویی

کمترین ظرفیت ماشین ظرفشویی، 6 تا 8 نفره  به صورت رومیزی موجود و قیمت نسبتا ارزانتری دارد و مناسب خانواده های 3 یا 4 نفره می باشد؛ ماشین های 12 نفره مناسب خانواده های کمی شلوغ تر یا پررفت و آمد می باشد و معمولا دارای قابلیت استفاده از نیمی از ظرفیتشان نیز هستند. ماشین ظرفشویی های 14 و 16 نفره مناسب خانواده های بزرگ و اهل مهمانی می باشد که سیستم های مختلفی برای شستشوی انواع ظروف دارند و کم مصرف تر هستند.


انواع ماشین ظرفشویی

در حال حاضر ماشین های ظرفشویی در انواع توکار، رومیزی و ایستاده وجود دارند؛ مدل های توکار فضای کمی را اشغال میکنند زیرا زیر صفحه کابینت  نصب می شوند. ماشین های رومیزی روی کابینت قرار میگیرند و معمولا دارای ظرفیت کم می باشند و مناسب خانواده های کم جمعیت هستند. پرطرفدارترین مدل ماشین ظرفشویی انواع ایستاده آن است که در ظرفیت های مختلفی وجود دارند و معمولا نسبت به دو مدل قبلی قیمت بیشتری دارد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی


برندهای ماشین ظرفشویی

در زمینه خرید هر وسیله خانگی، برند آن اهمیت بسیاری دارد زیرا نام های شناخته شده و پرطرفدار، بازخورد خوبی در بین خریداران داشته و محصول با کیفیتی به بازار عرضه می کنند. در حال حاضر برندهای ماشین ظرفشویی سامسونگ ، دوو ، ال جی ، بوش، بکو ، AEG ، هایسنس و تعدادی دیگر رتبه های برتر تولید ماشین ظرفشویی موجود در ایران را دارند.


مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

مانند تمامی لوازم خانگی، ماشین های ظرفشویی نیز برچسب مصرف انرژی دارند که نشانگر میزان مصرف برق آنها می باشد و کم مصرف ترین رده آن A+++ می باشد. علاوه بر مصرف برق، میزان مصرف آب برای شستشوی ظروف نیز اهمیت زیادی در قیمت ماشین ظرفشویی دارد و تولید کننده ها سعی بر عرضه مدل های کم مصرف تر دارند.


ویژگی های ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی های جدید قابلیت هایی مانند فیلتر غذا و آب، مخزن استیل، تعدد سبدها با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم ضدعفونی کننده، برنامه های متنوع شستشو، خشک کن و کنترل کننده بخار دارند که برای رضایت بیشتر مشتریان ایجاد شده اند. وجود برخی از این قابلیت ها علاوه بر ارائه امکانات جانبی باعث رفع برخی مشکلات مدل های قبلی مثل ایجاد سر و صدا، ماندن لکه آب بر ظروف و جاگیری انواع ظروف می شوند.


قیمت ماشین ظرفشویی

مسلما هرچه مصرف انرژی پایین تر و امکانات و ظرفیت ماشین ظرفشویی بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. البته اینکه هرچه قیمت ماشین ظرفشویی بالاتر باشد به معنی کیفیت خوب و انتخاب عالی نیست و در برخی شرایط به دلیل وجود امکانات جانبی یا برند ماشین قیمت بالایی دارد؛ بهترین کار بررسی کامل ویژگی های ماشین ظرفشویی و انتخاب مناسب ترین گزینه می باشد. همچنین با خرید ماشین ظرفشویی از بانه می توانید محصول مورد نظرتان را با قیمت های مناسب تری تهیه کنید، به شرطی که از فروشگاه معتبر و با ضمانت اصل بودن کالا خرید کنید.


 سایر عوامل مهم در زمان خرید و استفاده از ماشین ظرفشویی

✔ در زمان خرید ماشین ظرفشویی، دقت کنید که ماشین سیستم شستشوی ظروف خیلی چرب، متوسط و با چربی کم را داشته باشد.

✔ ماشین ظرفشویی دارای سیستم خشک کن مناسب و سبدهای قابل تنظیم گزینه های کاربردی تری هستند.

✔ قطعا ماشین ظرفشویی های دارای گارانتی، ضمانت نامه اصالت کالا گزینه های بهتری برای خرید می باشند.

✔ در زمان خرید به وجود سیستم آب پاش، سبد مخصوص قاشق و چنگال و داشتن سیستم شستشوی ظرفهای ظریف و میوه ها دقت کنید.

✔ برای خرید ماشین ظرفشویی از بانه، داشتن مجوز کسب فروشگاه و نماد الکترونیک برای فروشگاه های اینترنتی ضروری است.

✔ قبل از اقدام به شستشوی ظروف با ماشین، باید آنها را با یک دستمال پاک کنید.

✔ حداقل یکبار در طول هفته از ماشین ظرفشویی تان استفاده کنید.

✔ مواد شوینده مخصوص ماشین ظرفشویی را به اندازه به کار ببرید و از مواد سفید کننده در داخل ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.

✔ میزان ظرفی که در داخل ماشین ظرفشویی میگذارید بیش از اندازه ظرفیت ماشین نباشد.

✔ بهتر است بعد از هر بار شستشو درب ماشین را نیمه باز بگذارید تا بخار آن کاملا خارج شود.

✔ استفاده از قرص نمک یا جرمگیر مخصوص و تعویض به موقع فیلتر میتواند به عملکرد ماشین ظرفشویی کمک کند.

✔ برای شستشوی ظرف غیر چرب از حالت شستشوی سریع ماشین ظرفشویی استفاده کنید، زیرا میزان مصرف آب به طور چشمگیری کاهش می یابد.


بهترین روش استفاده از ماشین ظرفشویی
بهترین روش استفاده از ماشین ظرفشویی

یکی از لوازم خانگی به با اختراع آن سبب راحتی بیشتر انسان ها شده است ماشین ظرفشویی می باشد. در حقیقت این وسیله همچون ربات ها توانسته اند یکی از کارهای انسان ها که همه روزه نیاز به انجام آن می باشد را به تنهایی و به بهترین شکل ممکن انجام دهند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی این دستگاه ها با بالاترین

ریست کردن ماشین لباسشویی به چه شکل است؟
ریست کردن ماشین لباسشویی به چه شکل است؟

یکی از روش های حل مشکلات به وجود آمده در ماشین لباسشویی ، ریست کردن آن می باشد.در گذشته به منظور ریست کردن ماشین لباسشویی های قدیمی شیوه کشیدن از برق و وصل مجدد آن پس از یک دقیقه انجام می شد و مشکل برطرف می شد.اما اگر قصد خرید ماشین لباسشویی از بانه در مدل های جدید داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که در مدل های جدید برند ها روش های متفاوت جهت ریست کردن وجود دارد که می بایست نسبت به آن مطلع بود.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی
راهنمای خرید ماشین ظرفشویی

در سالهای اخیر ماشین ظرفشویی به یکی از عناصر ثابت آشپزخانه خانواده ها تبدیل شده و ظرف شستن را مخصوصا برای خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد راحت تر کرده است

چگونه بهترین کولرگازی را برای خانه یا محل کار خریداری کنیم؟
چگونه بهترین کولرگازی را برای خانه یا محل کار خریداری کنیم؟

استفاده از کولر گازی به نسبت سالهای قبل پرطرفدارتر شده و به نوعی به یکی از لوازم ضروری منزل تبدیل شده است. کولرها در دو نوع گازی و آبی موجود هستند که کولرهای آبی به دلیل کارایی نامناسب در