استفاده از ماشین ظرفشویی در دنیای امروزی به عنوان عضو جدا ناپذیری از لوازم مورد نیاز هر خانه و آشپزخانه بدل شده است. با توجه به پیشرفت تکنولوژی امروزه شاهد مدل هایی مختلفی از ماشین ظرفشویی با کاربردهای منحصر به فرد در بازار هستیم که به کمک آن می توان شست و شوی ظروف را با سرعت بالاتر و دقت بیشتری انجام داد. اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی از بانه را دارید و یا قبلا آن را خریداری کرده اید ، پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا نکات کاربردی جهت افزایش طول عمر و همچنین بالا بردن عملکرد ماشین ظرفشویی را به شما ارائه دهیم.


با توجه به قیمت بالای لوازم آشپزخانه مطمئنا هیچ کس نمی خواهد هر چند سال یکبار اقدام به خرید ماشین ظرفشویی جدید به دلیل خرابی و یا عدم کارکرد مناسب این دستگاه نماید. علاوه بر این با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته می شود می توان به میزان قابل توجهی در مصرف آب و برق صرفه جویی به عمل آورد. به همین جهت انجام صحیح این موارد قطعا به نفع افرادی که از ماشین ظرفشویی استفاده می کنند می باشد.


نحوه کار کردن ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی همچون سایر لوازم آشپزخانه جهت انجام کار نیاز به جریان برق دارد که در داخل این دستگاه موتوری به شکل پره ای تعبیه شده است و این موتور با انرژی الکتریکی شروع به کار می کند. در قسمت پره های موتور منافذی تعبیه شده است که آب ورودی به دستگاه از آن ها وارد محیط شست و شوی دستگاه می شود. با به چرخش در آمدن پره های موتور و همچنین پمپی که آب را با فشار زیاد به داخل دستگاه هدایت می کند ، دستگاه شروع به شست وشوی ظروف می نماید. بنابراین اصلی ترین اجزای ماشین ظرفشویی قسمت موتور و پمپ آن می باشد که در کنار دستگاه کنترل وظایف مشخصی را انجام می دهند.


انجام صحیح و منظم این مجموعه نیازمند رعایت نکاتی است که در پایین به آن ها اشاره خواهیم نمود:


1.پاکسازی ظروف از باقی مانده غذاها پیش از قرارگیری در ماشین ظرفشویی

یکی از مهم ترین عواملی که در صورت عدم رعایت آن ممکن است دستگاه کارایی مناسبی نداشته باشد و همچنین در طولانی مدت دچار مشکل شود عدم پاک کردن ظروف از باقی مانده مواد غایی بر روی آن ها می باشد. مواد جامد و یا باقی مانده غذا بر روی ظروف امکان ایجاد مشکل در انجام صحیح آبکشی توسط ماشین ظرفشویی را بالا می برد و علاوه بر این سبب می شود میزان فشار به پمپ آب را بالا برده و این موضوع سبب استهلاک دستگاه در دراز مدت خواهد شد.


علاوه بر این عدم رعایت این موضوع باعث می شود دستگاه به خوبی ظروف را نتواند شست و شو دهد و بوی نا مطبوع مانده غذاها بر روی ظروف باقی بماند. بنابراین پس از خرید ماشین ظرفشویی به منظور استفاده صحیح از آن می بایست قبل از شست و شو باقی مانده مواد غذایی را به طور کامل از روی ظروف بردارید.

خرید ماشین ظرفشویی


2.ظروف را به طور منظم در داخل دستگاه قرار دهید.

هر کدام از دستگاه های ماشین ظرفشویی دارای استانداردهای ابعادی و محل قرارگیری ظروف به طور مشخص می باشند که بر اساس نوع دستگاه و فضای داخلی آن می بایست ظرف و ظروف را به طور منظم در داخل آن قرار داد. عموما ماشین ظرفشویی ها دارای طبقات مختلفی در قسمت شست و شو می باشند که می بایست ظروف با ابعاد کوچکتر در قسمت بالا و ظروف بزرگتر در بالاترین طبقه قرار گیرند. انجام چیدمان صحیح و اصولی سبب افزایش کارایی قسمت روتور می شود و پره ها در چنین حالتی دچار آسیب نخواهند شد. علاوه بر این این کار سبب می شود ظروف دچار آسیب دیدگی نشوند.


3.پاکسازی و تعویض به موقع فیلتر ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی دارای فیلتری در خود می باشد که با توجه به میزان استفاده نیاز به تمیز شدن و یا تعویض دارد. انجام به موقع این کار سبب سالم ماندن و عملکرد درست دستگاه می شود. با توجه به نوع دستگاه زمان تعویض و یا تمیز کردن فیلتر در راهنمای دستگاه وجود دارد که می توانید با رجوع به آن از زمان به موقع آن مطلع شوید.


4. استفاده صحیح از برنامه های شست و شوی ماشین ظرفشویی

امروزه ماشین ظرفشویی ها بر اساس نوع ظروف و میزان نیاز به شست و شوی آن ها دارای برنامه های مختلفی می باشند و همانند ماشین ظرفشویی دارای برنامه های گوناگونی هستند. شما می توانید بر اساس نیاز برنامه مناسب شست و شو را انتخاب نمایید. با استفاده از این برنامه ها می توان فرمان های مختلفی را به دستگاه دهید. دما ، میزان و مدت شست و شو ، برنامه متناسب با جنس ظروف و بسیاری دیگر از موارد قابل تنظیم می باشد.


بنابراین پیش از خرید ماشین ظرفشویی از بانه با توجه به نیاز خود دستگاه ماشین ظرفشویی را انتخاب نموده تا کارکرد مناسبی را برای شما ارائه دهد. دستور العمل های شست و شوی مدل های مختلف ظروف در راهنمای ماشین ظرفشویی موجود است و با مطالعه آن می توانید بهترین برنامه شست و شو را انتخاب نمایید.


5.استفاده از قرص های شست وشو

با توجه به این که مواد غذایی موجود بر روی ظروف امکان ایجاد بوی نامطبوع در دستگاه را فراهم می نماید می توانید جهت جلوگیری از این اتفاق از قرص های مخصوص خوشبو کننده ماشین ظرفشویی جهت جلوگیری از این اتفاق استفاده نمایید. توجه داشته باشید جهت جلوگیری از آسیب و یا بهترین کارکرد می بایست از قرص های با کیفیت جهت انجام این کار استفاده نمایید.


6.استفاده از نمک مخصوص جهت جلوگیری از ایجاد لکه بر روی ظروف

با توجه به این که در برخی از مناطق ایران آب دارای سختی زیادی می باشد و در هنگام شست و شو سبب ایجاد لکه بر روی ظرف ها می شود می تواند به منظور خنثی سازی سختی آب از نمک های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده نمایید. امروزه در برخی از مدل های ماشین ظرفشویی این ویژگی از قبل قرار گرفته است که می توان به طور مثال ماشین ظرفشویی بوش مدل واتر سافتنر را اشاره نمود.

خرید ماشین ظرفشویی از بانه


7. استفاده به اندازه از مواد شست وشو

با توجه به میزان کثیفی و تعداد ظروف از قرص های شست و شوی ماشین ظرفشویی استفاده نموده تا ظروف به طور ایده آل تمیز شوند. مصرف زیاد قرص های شست و شو سبب عدم مناسب آبکشی و استفاده کمتر از میزان مورد نظر سبب باقی ماندن کثیفی می شود. همچنین استفاده از قرص های مناسب ماشین ظرفشویی در عملکرد دستگاه نقش مهمی ایفا می نماید.


با توجه به نکات ارائه شده می توانید از ماشین ظرفشویی خود به نحو احسن استفاده نموده و سبب افزایش طول عمر آن شوید. در پایان اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی از بانه را دارید می توانید در خصوص مشاوره درباره مدل مورد نظر خود با کارشناسان فروشگاه هدی کالا در ارتباط باشید و یا جدید ترین مدل های ماشین ظرفشویی را در سایت با یکدیگر مقایسه و پس از آن اقدام به خرید ماشین ظرفشویی مورد نظر خود نمایید.


اهمیت جرم گیری ماشین لباسشویی در افزایش طول عمر دستگاه
اهمیت جرم گیری ماشین لباسشویی در افزایش طول عمر دستگاه

نگهداری اصولی از ماشین لباسشویی یکی از مهم ترین نکات در افزایش طول عمر دستگاه می باشد. امروزه با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی ، استفاده صحیح و نگهداری اصولی از آن ها جز نکات مهمی محسوب می شود که می بایست به آن دقت نمود. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی از بانه را دارید می بایست جهت افزایش طول عمر وسیله خود و یا عدم ایجاد مشکل در آن دستورالعمل هایی را رعایت نمایید.

چگونه ماشین لباسشویی سامسونگ اصل از تقلبی را تشخیص دهیم
چگونه ماشین لباسشویی سامسونگ اصل از تقلبی را تشخیص دهیم

برای خرید ماشین لباسشویی از بانه می بایست مواردی را به دقت بررسی نمود تا از اصالت و تضمین اصل بودن دستگاه اطمینان حاصل نمود. ماشین لباسشویی سامسونگ یکی از بهترین لباسشویی ها می باشد که

ریست کردن ماشین لباسشویی به چه شکل است؟
ریست کردن ماشین لباسشویی به چه شکل است؟

یکی از روش های حل مشکلات به وجود آمده در ماشین لباسشویی ، ریست کردن آن می باشد.در گذشته به منظور ریست کردن ماشین لباسشویی های قدیمی شیوه کشیدن از برق و وصل مجدد آن پس از یک دقیقه انجام می شد و مشکل برطرف می شد.اما اگر قصد خرید ماشین لباسشویی از بانه در مدل های جدید داشته باشید باید به این نکته توجه کنید که در مدل های جدید برند ها روش های متفاوت جهت ریست کردن وجود دارد که می بایست نسبت به آن مطلع بود.

مقایسه تلویزیون های سال 2022 سامسونگ و ال جی
مقایسه تلویزیون های سال 2022 سامسونگ و ال جی

شاید به جرات بتوان گفت دو برند معروف و رقیب که سهم زیادی در خرید تلویزیون کشور ایران دارند ، تلویزیون سامسونگ و ال جی می باشند.با توجه به این موضوع و رقابتی که بین این دو برند است ، قصد داریم به بررسی تلویزیون های مدل سال 2022 این دو برند بپردازیم.بنابراین اگر قصد خرید تلویزیون از بانه را دارید ، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا انتخاب مناسب خود را انجام دهید.